הכל על בלעדיות
מעגל לקוחות
החשש הבולט של מוכרי נכסים הינו שהם מרגישים לעיתים כי אם יתנו בלעדיות למשרד תיווך אחד הם יפסידו לקוחות של משרדי תיווך אחרים.
חשוב לציין: לאף משרד תיווך אין בלעדיות על לקוחות.
למעשה אותו מעגל לקוחות יגיע לנכס אם הוא משווק ע"י משרד תיווך אחד או ע"י מספר משרדי תיווך.
יעילות ושירות אישי עבור בעלי הנכס
תהליך המכירה מתבצע מול גורם אחד שמבצע פעולות סינון לקוחות ומתרכז בלקוחות רציניים ואמיתיים. הסוכן שומר על קשר אישי ושוטף עם בעל הנכס, כולל דווח פעילות. במכירה ללא בלעדיות בעל הנכס עובד מול מספר גורמים רב. אין קשר אישי שוטף עם בעל הנכס ואין תיאום בין הגורמים השונים.
סינון קונים
סוכן הנדל"ן מכיר את הנכס ואת מאגר הלקוחות איתם הוא עובד וכך מסנן ומציג את הנכס רק ללקוחות רציניים וממוקדים.
חשיפת הנכס
בלעדיות, הנכס מקבל חשיפה מקסימאלית – פרסום באינטרנט ובעיתונות, שילוט, דיוור ישיר, "בית פתוח" ועוד.יועץ הנדל"ן הוא המשווק היחיד ואי אפשר "לגנוב לו" את הנכס. לעומת זאת, במכירה ללא בלעדיות, הנכס מקבל חשיפה מינימאלית מתוך אינטרס לשמור על חשאיות בנוגע לנכס.
ערך הדירה
בבלעדיות, לבעל הנכס יש שליטה מלאה במחיר מאחר שהוא עובד מול גורם אחד מקצועי ולא מול מספר רב של גורמים שקשה לשלוט בהתנהלותם. במכירה ללא בלעדיות הנכס מוצע ע"י מספר יועצי נדל"ן במחירים שונים. הדבר יוצר היצע מדומה ומוריד את ערך הנכס.
אופי פעילות
בשיטת הבלעדיות השיווק הוא אקטיבי! משרד התיווך משקיע זמן ומשאבים רבים בנכס.
במכירה ללא בלעדיות השיווק הוא פסיבי!